.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رحم به چشمه های جوشان مازندران کنید

ساخت و سازها موجب خشک شدن 150 چشمه در منطقه دوهزار و سه‌هزار تنکابن شده است.
 

به گزارش شمال نیوز مسئول طرح مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - منطقه نوشهر درگفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛  گفت: ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه دوهزار و سه هزار شهرستان تنکابن موجب خشک شدن 150 چشمه جنگلی در این مناطق شده است.

رضایی افزود: این رخداد در جنگل‌های دوهزار شدت بیشتری دارد.

به گفته وی: مدیریت جنگل باید مبتنی بر مشارکت جوامع محلی و همچنین حفظ تنوع زیستی باشد و رعایت نکردن این توازن، باعث تخریب جنگل می‌شود.

وی با بیان اینکه از 15 اردیبهشت امسال طرحی پنج ساله برای مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی آغاز شده است گفت: هفت میلیون و 175 هزار دلار اعتبار به این طرح اختصاص یافته است.

مسوول طرح مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهرتصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه، اجرای مدیریت چندمنظوره و ایجاد معیشت جانشین و بهبود زندگی جوامع محلی است.

رضایی افزود: مجموع مساحت این طرح را 120 هزار هکتار است که در چهار منطقه شامل شش حوزه آبخیز استان‌های گیلان و مازندران و گلستان تقسیم شده است.
جنگل‌های هیرکانی با 9/1 میلیون هکتار وسعت، از آستارا در شمال استان گیلان تا گُلی‌داغ در شرق استان گلستان، در پهنه‌ای به طول تقریبی 800 کیلومتر امتداد دارد و یکی از طبیعی‌ترین و ارزشمندترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.